onsdag 5 februari 2014

Sugen som fan!

Nu har fixat och donat inför lördagens drabbning! Har mixtrat till några länkar till trekroken i olika längder. Sen har jag uppdaterat pirk-arsenalen med ett gäng riktigta dräpare som jag har vart på nässjön och testat, och det bådar gott. Tror bestämt att det är slut på velandet när det gäller att välja pirk, har nog fjantat och bytt pirk var och varannan gång. Har äntligen hittat en som jag tror på och trivs med. Modellerna heter 37U och 45U och vem som tillverkat dom kan ni nog kanske räkna ut själva ;)

Har även lyxat till med nya stövlar,  och det blev ett till par Muckboot eftersom jag var supernöjd med mina förra som jag nött ut. Fanns ingen anledning att krångla till det och byta modell.
Kan varmt rekommendera dom stövlarna. Smidiga, varma och man slipper bli fuktig om fötterna som man blir av powerboots. Dom ser väldigt klumpiga men jag tycker att dom är riktigt prisvärda och sköna.

Höll på att glömma! Tävlingen på lördag 8/2 är första i DM-serien och den går av stapeln på Insjön i Insjön. Skyltat från hjultorget och det är vanliga start och ut-ingångstider.
Är även det en sjö jag aldrig satt min fot på, och det är bara inspirerande att beträda nya vatten. Har försökt att bilda mig en uppfattning genom att kolla satellit-kartor.  Man måste liksom försöka ha en egen plan trots nytt vatten. Tycker det är svårt att få fram info om nya vatten utan att fråga någon. Tror inte det är så många från klubben som varit på insjön förut. Men det är väl sök och finn som gäller som vanligt, gäller att bli ännu envisare och inte snöa in på ett område. Våga chansa, ibland så behövs det inte så många bra hål för att rädda upp en tävling. Men som sagt så har jag en plan A och om den skiter sig så finns det alltid Plan B osv osv !!! Nej nu är skrivkrampen nära, men nu när jag är i gång så ska det bli lite mer skrivanda här på sidan. Har känts lite surt när man jobbat borta på veckorna,  då blir det ingen tid alls över till fiske. Men nu ska det bli bättre.
Skitfiske på er som ska ut och härja på isarna i helgen!

Mvh Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar